حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟
superadmin

حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟

حمل بار از ترکیه به ایران

حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟ کشور ترکیه از کشورهای اورآسیایی بوده که در از قدیم به لحاظ همسایگی با ایران روابط تجاری زیادی را با کشور ما داشته است. در سال های اخیر این کشور به دلیل پیشرفت اقتصادی زیاد توانسته سهم زیادی را در بازارهایی چون پوشاک، اسباب و لوازم منزل، خودروسازی و غیره داشته باشد.

به واسطه همسایگی ایران با ترکیه و نیز کیفیت اجناس نسبتا بالای ترکیه، این کشور به یکی از قطب های مهم برای واردات محصولات مختلف نزد تجار و مسافران ایرانی تبدیل شده است.

به طوری که ترکیه رتبه چهارم واردات محصول به ایران را بر اساس آمار گمرکی دارد و بسیاری از تجار و فعالان ایرانی علاقه مند هستند تا محصولات و مواد اولیه کسب و کار خود را از ترکیه وارد کنند.

روش های حمل بار از ترکیه به ایران

فریت بار

برای کالاهایی که مقدارشان کم و یا اضافه باری برای مسافر محسوب می شود از روش فریت بار استفاده می کنند. بنابراین فریت بار بهترین راه برای ارسال بار اضافه مسافران از ترکیه می باشد.

زیرا با توجه به محدودیت های کشور ترکیه هر مسافر مقدار معینی می تواند بار از این کشور خارج نموده و عدم رعایت آن باعث پرداخت جریمه سنگین می شود. با این حال هزینه فریت بار نسبت به جریمه در نظر گرفته شده در پای کانتر پرواز بسیار کمتر در نظر گرفته شده است.

خدمات کارگو از ترکیه به ایران

برخی تجار تمایل دارند تا کالاهای وارداتی خود از ترکیه را از طریق هواپیماهای مخصوص باربری از ترکیه به ایران منتقل کنند که به این روش حمل کالا به صورت کارگو گفته می شود. بنابراین می توان با توجه به مقدار و نوع کالا حمل و انتقال برخی کالاها را به صورت کارگو انجام داد.

برخی کالاهایی که به صورت کارگو می توان آن را از ترکیه وارد کرد، شامل پوشاک، کیف و کفش، مواد شیمیایی، تجهیزات پزشکی و غیره می باشد. همچنین هزینه های کارگو از ترکیه به ایران با توجه به به مقدار و ارزش کالا در نظر گرفته می شود. نیز انتخاب نوع ایرلاین برای حمل کالا از ترکیه نیز تعیین کننده هزینه های حمل به صورت کارگو موثر است.

حمل بار هوایی از ترکیه به ایران

حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟

حمل بار هوایی سریع ترین روش برای نقل و انتقال کالا در تجارت بین المللی می باشد. این روش حمل برای نقل و انتقالات کالاهای ترکی نیز مفید بوده و زمان کمی طول می کشد تا کالا از ترکیه وارد ایران شود.

البته این روش به دلیل آنکه در حمل بار حجم و وزن بار مورد محاسبه قرار می گیرد، هزینه های بیشتری نسبت به حمل کالای زمینی دارد. با این حال در روش هوایی بسته به نوع ایرلاین اختلاف زمان باربری معمولا یک روز می باشد.

فرودگاه های بین المللی اسَن بوغا در آنکارا، فرودگاه آنتالیا، فرودگاه بین المللی عدنان مندرس در ازمیر از جمله فرودگاه های مهم و اصلی ترکیه برای حمل و باربری به صورت هوایی است. همچنین ارسال بار از ترکیه از تمامی فرودگاه های بین المللی ایران پذیرفته می شود.

حمل بار زمینی از ترکیه به ایران

از آنجایی که ترکیه هم مرز با ایران است، روش حمل بار زمینی یک روش آسان و راحت برای واردات کالا از ترکیه می باشد. برای حمل بار به صورت زمینی به دلیل هم مرز بودن ترکیه با ایران زمان کمتری صرف می شود.

به طوری که به صورت خرده بار مدت زمان بین ۷ الی ۱۰ روز و به صورت دربستی تقریبا ۵ روز طول کشیده تا بار از ترکیه وارد کشور شود. در روش حمل زمینی به صورت دربستی هزینه باربری به دلیل آنکه کل تریلی باید پرداخت گردد نیز بیشتر است، و به طور کلی اغلب حمل بار از ترکیه به صورت زمینی انجام می گیرد.

حمل بار زمینی از ترکیه به ایران

حمل خرده بار از ترکیه به ایران

به عنوان مثال شما می خواهید یک عدد تلویزیون، چند عدد مجسمه، سه عدد چمدان و تعداد کالاهای دیگر را از ترکیه به ایران ارسال کنید. در این شرایط ارسال بار به صورت خرده بار انجام می گیرد. در غیر این صورت برای حمل بار دربستی باید هزینه زیادی را بپردازید.

بنابراین حمل خرده بار ارسال هر نوع کالایی به صورت خرده و اندک است که می تواند لوازم شخصی، اثاث یا هر کالای دیگر باشد. در روش حمل خرده بار کالا و بار وارداتی با چند بار دیگر با ترانزیت ارسال می گردد. همچنین شما می توانید از ترکیه هر نوع کالایی را به صورت حمل خرده بار به ایران ارسال کنید.

حمل کالا از ترکیه با CMR

CMR یا بارنامه سندی است که توسط شرکت حمل بار برای باربری از ترکیه به ایران صادر می شود. از آنجایی که حمل کالا از ترکیه باید تحت قوانین و مقررات این کشور انجام بگیرد، و بار از طریق شرکت باربری بین المللی ارسال می شود. بنابراین این شرکت موظف است برای باربری به ترکیه برای فرد صاحب کالا و یا وارد کننده CMR صادر کند.

در واقع شخص دارنده این سند نشان می دهد که می تواند به وسیله آن کالای مورد نظر را در محلی مشخص دریافت و به مقصدی معین ارسال نموده و تحویل دهد، همچنین شخص گیرنده کالا آن را دریافت کرده است. اطلاعاتی که در بارنامه درج شده شامل مشخصات کالا، نام و آدرس گیرنده، آدرس فرستنده، هزینه باربری ترکیه به ایران، مشخصات تعداد و وزن کالا می باشد.

هزینه حمل بار از ترکیه به ایران چقدر است ؟

برای تعیین هزینه باربری از ترکیه به ایران عوامل زیادی موثر بوده که با توجه به شرایط نیز متغیر هستند، و شما می توانید با کمک مشاورین و متخصصین با تجربه این عوامل را بررسی و بهترین روش حمل بار از ترکیه را انتخاب کنید.

این عوامل به شرح زیر می باشد:
  • ماهیت و نوع بار، از اینکه نوع کالا شیمیایی و یا معمولی بوده و نوع بار هزینه کارگو، فریت بار، خرده بار، اضافه بار و غیره با هم متفاوت است.
  • حجم و وزن بار
  • بسته بندی
  • اینکوترمز کالا که جزو مقررات حمل و نقل بین المللی محسوب می شود
  • هزینه های مجوز
  • نرخ عرض
  • مقررات دولتی مانند هزینه مالیات یا گمرک و این قبیل موارد
  • روش های ارسال بار که به صورت زمینی، هوایی یا ریلی از ترکیه به ایران

این عوامل می توانند هزینه های ارسال بار را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین انتخاب بهترین روش حمل بار می تواند به شما در کاهش هزینه ها و سودآوی بیشتر کمک کند.

حمل کالا از ترکیه به ایران به همراه بیمه نامه

شرکت باربری بین المللی که وظیفه حمل و ارسال کالا از ترکیه را برای شخص دارنده کالا و یا فرد تاجر دارد، باید نسبت به محموله بار مسئول باشد و با توجه به ارزش بار آن را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

این بیمه نامه بر اساس ارزش بار تعیین شده و هزینه آن به همراه دیگر هزینه های حمل کالا از ترکیه اعلام می گردد. از این رو انتخاب شرکت های بین المللی که دارنده گواهینامه معتبر هستند بسیار حائز اهمیت می باشد. در این راستا نیز باربری ایمن تجارت کارآمد کامل ترین بیمه را که شامل تمامی بارهای تجاری، صنعتی صادراتی، مسافرتی و غیره از ترکیه به ایران را تحت حمایت خود قرار می دهد.

 نکات مهم در ارسال کالا از ترکیه به ایران

برای ارسال کالا از ترکیه توجه به موارد زیر ضروری است ؟

برای ارسال کالا از ترکیه به ایران باید هماهنگی های لازم دو هفته قبل از ارسال کالا انجام بگیرد تا هنگام نقل و انتقال مشکلی جهت حمل و ارسال به وجود نیاید.

  1. در صورت حمل کالا به صورت فریت بار محموله بار دو سه روز زودتر از فرد صاحب کالا و یا مسافر ارسال می گردد. همچنین این خدمات فقط به افرادی که بلیت و پاسپورت مجاز دارند تعلق می گیرد.
  2. فرد تاجر و وارد کننده باید حتما چند روز قبل از اقدام به باربری به شرکت باربری بین المللی مورد نظر تماس بگیرد.
  3. بر طبق قوانین گمرکی در ایران کالاهایی که دارای ارزش کمتر از ۸۰ دلار هستند، مشمول عوارض گمرکی نمی باشند.
  4. بسته بندی صحیح از موارد اصلی و مهم جهت حمل بار از ترکیه محسوب می شود. بنابراین بسته بندی های بزرگ و حجیم باعث ایجاد هزینه های اضافی را برای شخص صاحب بار می گردد.

منبع : irclearance.com

websiteadmin

نوشته های مرتبط

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.