اخبار و مقالات
7سایت کاربردی صادرات و واردات
۰۱ شهریور: 7سایت کاربردی صادرات و واردات

7سایت کاربردی صادرات و واردات ، اکسپرت پوتنشیال زیر مجموعه سازمان تجارت جهانی است، به کمک این وب سایت میتوانید متوجه شود کدام کالا ها به کدام کشور صادر میشود ، و چه کالایی در چه کشوری پتانسیل برای صادرات دارد . همچنین با قرار دادن گزینه بر روی اسم کشورمی توانید مهم ترین کالاهای صادراتی یک کشور را پیدا کنید .

لیست اقلام ممنوعه صادرات
۲۹ تیر: لیست اقلام ممنوعه صادرات

لیست اقلام ممنوعه صادرات در جدول زیر ذکر شده است، در صورتی که فرستنده شخص باشد در حمل صادارت جزو کالاهی ممنوعه و غیر قابل حمل میباشد

HS کدچیست و چه اهمیتی دارد؟
۲۴ خرداد: HS کدچیست و چه اهمیتی دارد؟

HS کدچیست و چه اهمیتی دارد؟ کد تعرفه گمرکی کالا (Harmonized System Code) یا همان کد (HS)، یک سریال 8 رقمی و منحصر به فرد است. این کد در میان تمامی کشورها بر طبق سیستم نمانکلاتور عمل می‌کند. از این سیستم برای شرح نام‌گذاری اشیاء استفاده می‌کنند. در واقع هر کشور که عضو سازمان جهانی گمرک است،

What_is_logistics_web
۱۶ خرداد: لجستیک چیست؟

لجستیک چیست ؟ فرایند انتقال کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر را شامل می‌شود. به عبارتی لجستیک (Logistics) به عنوان یک علم و صنعت، فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل عملیات حرکت کالا از منبع تولید به مقصد نهایی (مشتری) را دربرمی‌گیرد.

مراحل قبل از ترخیص کالا در گمرک چیست ؟
۰۸ خرداد: مراحل قبل از ترخیص کالا در گمرک چیست ؟

مراحل قبل از ترخیص کالا در گمرک چیست ؟ (کشتی،هواپیما،کامیون یا قطار ) به اولین بندر،فرودگاه یا مرز خشکی کشور مقصد برسد،اغلب موسسه حمل ونقل کننده کالا نسبت به تکمیل اظهارنامه آنلاین در سامانه EPL و ثبت اطلاعات مربوط به کالا در این سیستم اقدام مینماید..

Stuffing-blog-default-1
۰۲ خرداد: استریپ و استافینگ چیست ؟

استریپ و استافینگ چیست ؟ Strip یعنی بار از درون کانتینر تخلیه شده و Stuffing یعنی بار دوباره داخل کانتینر پر شده که توسط دستگاه های مجهز و نیروهای متخصص در پایانه های کانتینری و غیر کانتینری و انبارها انجام میشود.

حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟
۳۱ اردیبهشت: حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟

حمل کالا از ترکیه به ایران چگونه است؟ کشور ترکیه از کشورهای اورآسیایی بوده که در از قدیم به لحاظ همسایگی با ایران روابط تجاری زیادی را با کشور ما داشته است. در سال های اخیر این کشور به دلیل پیشرفت اقتصادی زیاد توانسته سهم زیادی را در بازارهایی چون پوشاک، اسباب و لوازم منزل، خودروسازی و غیره داشته باشد.

بیمه نامه های حمل و نقل دریایی
۲۴ اردیبهشت: بیمه نامه های حمل و نقل دریایی

بیمه نامه های حمل و نقل دریایی در بدو پیدایش صرفا به منظور پوشش خطرات دزدان دریایی و آتشسوزی در…

gomrok-emam
۱۷ اردیبهشت: ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی دارای انبار عمومی مدرن و مجهز به سردخانه برای نگهداری کالاهای فاسد شدنی می باشد. کلیه بخش های این گمرک مجهز به ابزارهای کنترلی کامپیوتری بوده و تجهیزات کامل اعم از قفسه بندی مطمئن تا ارتفاع 15 متری از زمین، انبارهای متنوع و مختلف متناسب با کالاها از لحاظ شرایط نگهداری در آن وجود دارد.